top of page
Search
  • Writer's pictureDaniela Oshri Barel

הכנה לקראת ניתוח

נקבע לך תור לניתוח? אין מה לחשוש, כאן תמצאי את עיקר המידע הדרוש לך להכנה לקראת ניתוח.

אמנם את חלק מהניתוחים והבדיקות ניתן לבצע ללא הרדמה או בעזרת הרדמה מקומית ובמקרים אלו אין צורך בהכנה מיוחדת אך לעיתים יש צורך בהרדמה. גם במקרים אלו ההכנה אינה מסובכת.

בדרך כלל לקראת ניתוח המתבצע בהרדמה יהיה צורך לפגוש מרדים. הפגישה תתבצע מספר ימים לפני הניתוח ובמהלכה יעבור איתך המרדים על ההיסטוריה הרפואית והבדיקות שביצעת. המרדים גם יסביר על סוג ההרדמה המתוכננת ויענה על שאלות בנושאי ההרדמה. בדרך כלל ילקחו בדיקות דם נוספות בשלב זה (בדיקת סוג דם) להכנה לניתוח. נשים בריאות העוברות ניתוח קטן הכולל הרדמה קצרה בלבד יכולות להסתפק במפגש עם מרדים ממש לפני הניתוח המתוכנן אך במידה ויש מחלות רקע או מדובר בהרדמה ארוכה יותר מאשר למספר דקות, יתבצע המפגש מספר ימים לפני הניתוח. את המפגש עם המרדים תתאמי מול המרכז הרפואי בו יתבצע הניתוח. מספר הטלפון הרלוונטי יימסר לך ע"י המזכירה טרם הניתוח והיא גם תעזור לך לקבוע תור במידת הצורך.





איך תתבצע ההרדמה?


בחלק נכבד מהניתוחים בהיסטרוסקופיה אין צורך בהרדמה כלל, הפעולה אינה כואבת, לעיתים יש צורך בהרדמה כללית קצרה. לעומתם הניתוחים המתבצעים בלפרוסקופיה יתבצעו כולם בהרדמה כללית מכיוון שיש צורך בשיתוק הסרעפת וניפוח חלל הבטן בגז CO2. ניתוחים הכוללים פתיחת בטן יתבצעו בדרך כלל בהרדמה כללית או אזורית (ספינלית או אפידורלית). חלק קטן מהניתוחים ניתן לבצע גם בהרדמה מקומית. סוג ההרדמה יקבע לפי סוג הניתוח, משך הניתוח, שיקולים רפואיים וההעדפה הפרטית שלך, המטופלת.


איזה בדיקות צריך להכין?


באופן שגרתי לקראת הרדמה כללית יש צורך להביא היסטוריה רפואית מלאה מרופא המשפחה כולל פירוט על מחלות, אשפוזים, תרופות ואלרגיות. כמו כן יש להביא תוצאות בדיקת PAPS מהשנתיים האחרונות אם ישנן. בנוסף יש צורך במספר בדיקות הכוללות בדיקות דם : ספירת דם, כימיה רחבה כולל אלקטרוליטים ותפקודי כבד וכליות. בדיקת שתן : לכללית ותרבית. בנשים מעל גיל 40 יש צורך בבדיקת אקג ובנשים מעל גיל 60 יש צורך גם בצילום חזה.

אם יש צורך בבדיקות מיוחדות נוספות נעדכן אותך באופן ספציפי לקראת הניתוח או לאחר בדיקת המרדים.


איך להיערך לניתוח?


ניתוחים בהרדמה כללית או אזורית דורשים צום של 6 שעות לפחות. לא ניתן לאכול ולשתות כלל לפני הניתוח. אסורה גם לעיסת מסטיק. הצום דרוש על מנת למנוע שאיפת חומרי מזון לתוך הריאות במהלך ההרדמה.

ניתן לשתות נוזלים צלולים בלבד עד 3 שעות לפני הניתוח- מים או מיץ צלול (מים בטעמים או מיץ תפוחים צלול). אסור לאכול ולשתות כלל, אפילו לא מים, 3 שעות לפני הניתוח.


מה עוד?


ההכנה לניתוח אינה מסובכת או מפחידה, בכל מקרה אם יש לך עוד שאלות את מוזמנת לפנות למזכירת המרפאה או לד"ר בראל לקבלת פרטים נוספים. את בידיים טובות.


299 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page